• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

HERB 2(16) English in Russian Universities: Mind the Gap

В новом номере англоязычного журнала ИНИИ Higher Education in Russia and Beyond речь идет о проблемах интеграции студентов и преподавателей вузов в международный научный и образовательный контекст.

HERB 2(16) English in Russian Universities: Mind the Gap

КОРОТКО О НОМЕРЕ

Many Russian universities are now challenged to increase publications in English, launch international projects, offer EMI programs, and facilitate academic mobility of students and academics. However, one of the impeding factors that still prevent many universities from making a break-through in internationalization is insufficient skills of academic and research writing in English among academics. The challenges are mainly rooted in the peripheral role of academic writing in Russian university curricula: not all Russian universities offer it as a discipline yet. Another important issue is cultural differences in academic writing conventions in English and Russian.
The authors of this issue offer multiple-aspect opinions about current challenges and present examples of best local practices, and various strategies that help to deal with the students’ and academics’ language problems. The authors analyze the role of writing centers as an instrument of internationalization, share the results of collaborative projects, and voice an urgent need for retraining teachers of English as mediators of the process.
ЧИТАТЬ     ПОДПИСАТЬСЯ НА РАССЫЛКУ     СМОТРЕТЬ АРХИВ

HERB — ежеквартальный аналитический англоязычный журнал Института институциональных исследований. С 2014 года HERB ставит своей задачей описать процесс трансформации высшего образования на постсоветском пространстве на территории современной России, Восточной Европы и Центральной Азии.
Статьи журнала — это, как правило, небольшие эссе о региональных трендах и практиках в высшем образовании.
Аудитория журнала — международное сообщество профессиональных исследователей в области высшего образования и академики, заинтересованные в вопросах высшего образоваия.